duminică, 7 decembrie 2008

Falafel






Ieri am facut falafel, am tot citit ca e gustos si trebuia sa incerc si eu :)
Reteta apartine Elenei Antony de pe Culinar.
Intr-adevar e f gustos pt cineva deschis bucatariei arabesti, nu stiu cum ar reactiona o persoana cu gusturi traditionale, pot spune ca mie mi-a placut. Chiftelutele sunt mai gustoase la cateva ore dupa ce au fost facute.
Avem nevoie de:
500 gr naut
1 si 1/2 legatura patrunjel
6 catei usturoi
2 cepe
10 lg seminte susan
3 lgt sare, eu am sare light si ar fi mers chiar mai mult
1 lgt zahar
1 lgt praf de copt
4 lg faina
1/4 lgt turmeric, nu stiu ce e condimentul asta, asa ca nu am pus
2-3 lgt chimen macinat
1 lgt coriandru macinat, eu nu am avut macinat, dar am dat boabele prin blender
1 lgt chilli, eu am pus 2 lgt
1 lgt piper negru
Ulei pt prajit.
Spalam nautul si il punem la inmuiat, (eu nu am pus bicarbonat in apa, mi se pare ca schimba gustul) peste noapte, eu am avut peste 15 h la inmuiat. Pe cat de des posibil schimbam apa in care se inmoaie nautul.
A doua zi clatim nautul si il lasam la scurs.
Dam la blender ceapa, usturoiul, coriandrul si nautul pana se face pasta.
Peste aceasta pasta punem condimentele, patrunjelul tocat si omogenizam bine. Lasam la frigider pt 30 min.
Apoi formam chiftelutele pe care le prajim.
Eu am servit cu o crema din iaurt facuta din iaurt amestecat cu boia dulce, menta si praf de usturoi deshidratat. Iaurtul amestecat cu condimente trebuie sa stea peste noapte ca sa se deshidrateze zerul si sa aiba consistenta mai cremeoasa.
Falafelul e delicios cu crema aceasta.
Pofta mare!






0 comentarii: